Inne

Obsadzanie stanowisk

Agencja pracy

Właścicieli firm coraz częściej dopadają rozterki na temat tego jak odkryć pracownika i sprawić żeby został w firmie jak najdłużej. Wraz z wejściem na rynek zatrudnienia tzw. millenialsów sytuacja zmieniła się na tyle, że dziś coraz częściej to firmy muszą zabiegać o pracownika, a nie na odwrót.

Wynajdowanie pracowników może stanowić wyzwanie nawet dla osób wykwalifikowanych w tym kierunku profesjonalistów HR, którzy sięgają po coraz to bardziej nowatorskie metody przyciągnięcia do firmy wartościowych osób.

Skoro uzyskanie pracownika stało się wyzwaniem nawet dla firm produkcyjnych czy sprzedażowych, tym bardziej dotknęło firm IT. Rekrutacja programistów wygląda bowiem zupełnie inaczej niż rekrutacja ekspedientki do sklepu spożywczego. Firmy szukają osób wykwalifikowanych, z doświadczeniem, władających językami, zatem mają bardzo duże oczekiwania, jednakże oczekiwania te przekładają się na wymagania kandydatów do pracy – programiści jak żadna osoba umieją dokonać rachunku profitów i strat, wynikającego z włożonego w pracę wysiłku i otrzymanego w zamian wynagrodzenia.

Nasuwa się zatem pytanie jak odnaleźć programistę do firmy, która tak de fakto nie ma zbyt sporo do zaoferowania? Przede wszystkim powinno się przyjąć, że samo takie nastawienie źle wpłynie na końcowy rezultat rekrutacji – to,co dla jednych jest skazą – dla innych może być dobrą cechą. Twoja firma to nie softwarehouse, wdrażający coraz to nowe projekty, a programiści będą pracować na tzw. utrzymaniu? Bądźmy szczerzy już na etapie ogłoszeń –
nie oferujmy czegoś, czego nie jesteśmy w stanie spełnić, ponieważ rykoszet może być dla nas de facto bolesny. Tak jak różnorodne są firmy, tak różni są koderzy oprogramowania – nie wszyscy lubią pośpiech i nerwową atmosferę zbliżającego się deadline, co zwykle jest domeną softwarehouseów właśnie. Bądźmy zatem szczerzy, zdradzajmy jak największą ilość informacji, dajmy się zauważyć, bierzmy udział w spotkaniach branżowych, targach pracy, organizujmy szkolenia, sponsorujmy branżowe eventy, współpracujmy z uczelniami wyższymi, organizujmy praktyki i staże. Wizerunek firmy może zdziałać w rzeczywistości bardzo dużo dobrego (pamiętajmy natomiast,że działa to w dwie strony).

Warto sprawdzić: rekrutacje specjalistów.

Reklamy