Marketing i reklama

Metody rozliczenia pozycjonowania

Rozliczanie za pozycjonowanie

O ile interesuje Cię SEO to z całą pewnością nie raz czytałeś o dwóch najczęściej stosowanych metodach płacenia za usługi tego typu. Może być to oczywiście rozliczanie w oparciu o efekt jak i rozliczanie w fomie miesięcznego abonamentu. Obydwie te metody mają zarówno swoje plusy jak i minusy. Warto poważnie się zastanowić która z wymienonych będzie odpowiednia dla Twojego biznesu.

Rozliczanie za efekt
Jest to bardziej klasyczny model rozliczeń, który wywodzi się od dawnych czasów gdy SEO było o sporo łatwiejsze. Wtedy też płaciło się jedynieza osiągnięte pozycję. Obecnie niestety Google wprowadza dżo zmian i takie rozliczanie ma dużo wad. Nie tylko dla pozycjonerów, którzy do końca nie wiedzą kiedy i ile mogą zarobić, niemniej jednak także dla firm, które zgłaszają się do pozycjonowanie. Dla nich jest to niebezpieczne ponieważ nieomalże prawie każdy pozycjoner przy tym modelu rozliczeń będzie bardzo agresywnie zdobywał linki do strony co owszem może zapewnić efekty, ale równie dobrze może spowodować, że strona zostanie ukarana tak zwanym filtrem (czyli spadnie na bardzo odległe pozycje) bądź również banem (strona całkiem zostanie usunięta z indeksu). Kiedyś problem z tą kwestią był o sporo zredukowany.

Rozliczanie w opłacie abonamentowej
Rozliczenie w abonamencie jest aktualnie o wiele bezpieczniejsze zarówno jeśli chodzi o pozycjonera jak i dla osoby zlecającej pozycjonowanie. W przypadku tej metody rozliczeń linki zdobywane są zwykle w sposób mniej agresywny. W ten sposób znacznie niweluje się ryzyko uzyskania kar (filtrów , a dodatkowo banów). Tutaj natomiast nie płaci się w momencie uzyskania efektów, a przez cały czas trwania umowy. Zwykle kwoty są o sporo mniejsze niż te, które należy zapłacić po uzyskaniu wyników w sposobie rozliczania za efekt. Spora większość pozycjonerów aktualnie preferuje ten sposób rozliczania ponieważ mogą realizować linkowanie w sposób bezpieczny i niezbyt agresywny.
Każdy z tych sposobów ma bez wątpienia swoje plusy i minusy i dlatego także zanim podpisze się umowę z pozycjonerem czy też firmą pozycjonującą trzeba dokładnie zastanowić się, którą formę rozliczeń się bardziej chce.
Źródło: pozycjonowanie w opłacie abonamentowej.

Reklamy