Marketing i reklama

Dlaczego warto być wysoko w serpach

Dlaczego warto być wysoko w serpach

Niegdyś sprzedawcom zależało na wyborze adekwatnego miejsca na otwarcie salonu: najlepiej usytuowanego w centrum miasta bądź dzielnicy handlowej związanej z prowadzoną działalnością. Nie bez znaczenie pozostawały również koszty utrzymania i liczba konkurencji – im więcej podobnych lokali, tym mniejsza szansa na sukces, bez względu na liczbę klientów zainteresowanych oferowanymi usługami.

Dzisiaj świat biznesu przeniósł się do Internetu, gdzie prowadzone są wszelkiego rodzaju działania marketingowe zmierzające do zwiększenia świadomości klientów związanych z daną marką. Nowe medium sprawiło, że reklama – dotąd podstawowa dźwignia handlu – przeszła znaczącą metamorfozę. Przede wszystkim ze względu na napotkaną konkurencję w postaci mediów społecznościowych, ale również na większy zasięg oraz dodatkowo możliwość precyzyjniejszego dotarcia do grupy potencjalnych nabywców.

Dzięki szerokiemu zastosowaniu współczesnych środków przekazu – przede wszystkim ogólnoświatowej sieci internetowej – ukazały się także nowe metody rywalizacji o klienta. W cień odeszły liczne kampanie – zamiast niezbyt konkretnego komunikatu przekazywanego klientom, przedsiębiorcy zaczęli zwracać uwagę na to, co i komu mają do powiedzenia, zamiast zaprezentowania tego, co wolą sprzedać. Zaczęła się liczyć efektywność treści.
Narodził się marketing informacji, który zaczęły doceniać także wyszukiwarki internetowe, bezpośrednio uczestniczące w procesie sprzedażowym. To za ich pośrednictwem wielu klientów natrafia na firmowego fanpage’a, bloga czy stronę www danego sklepu. W dobie rywalizacji treści narodziła się metoda marketingu zwana SEO, odpowiedzialna za tworzenie tekstów wartościowych nie tylko dla klientów, niemniej jednak też dla wyszukiwarek.

To właśnie w związku z tymi drugimi narodziło się pozycjonowanie. Specjalnie opracowane algorytmy przeszukują liczne strony pod kątem określonych kryteriów, klasyfikując strony internetowe w specjalny ranking. System ten przewiduje nagrody dla autorów, którzy publikują ciekawe, pomocne informacji, niemniej jednak nie obywa się również bez negatywnych skutków dla oszustów pragnących nadużywać niedociągnięć tego zautomatyzowanego procesu.
Współczesny marketing próbuje nadążać za zamieniającą się modą i obsługiwać nadarzające się szanse na zdobycie kolejnych klientów, co owocuje kolejnymi sukcesami w wybranej branży.
Sprawdź również informacje na stronie: Pozycjonowanie stron przez firmę z Częstochowy.

Reklamy